Prvi hrvatski pilot u izraelskom avionu F-16 Barak

0
15

Zapovjednik 91. zrakoplovne baze, pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva pukovnik Željko Ninić u ponedjeljak, 9. travnja 2018. godine ostvario je prvi let u dvosjedu izraelskog višenamjenskog borbenog aviona F-16 Barak u izraelskoj zračnoj bazi “Ramat David”.Tim je letom pukovnik Ninić postao prvi hrvatski pilot u povijesti koji je letio izraelskim F-16 avionom tipa Barak.

Pukovnik Ninić je nakon uspješnog leta istaknuo: “Ovo je san svakog pilota i veliki dan za mene i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Ponosan sam što sam prvi imao priliku letjeti na ovom vrhunskom avionu kojim će biti opremljeno Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i veseli me što će moji kolege svoj posao uskoro raditi upravo ovim avionima.”
Dojmove s leta pukovnik je opisao riječima: “Kad bih mogao poželjeti bolje dobro jutro nego danas, teško bih ga poželio. Imati priliku kao pilot probati drugi tip aviona osim onog na kojem letite uvijek je izazov, a u ovoj situaciji probati avion koji je na korak do dolaska u Hrvatsku bila je prilika koja se vjerujem pruža jednom u životu.” Također je istaknuo: “Barak je čudo od aviona. Barak je toliko pun snage. Oprema unutra je tako dobro složena. Imao sam priliku koristiti kacigu DASH (Display and Sight Helmet). To je kaciga koja ima spregnut ciljnik s glavom pilota i ključne informacije upravljanja avionom prenosi na kacigu. Stoga moj let iz stražnje kabine nije bio klasičan let iz takve kabine gdje u pravilu ne vidite ništa, nego, obzirom na kompleksnost opreme i integraciju svega toga, let je bio pravi užitak.”

Pukovnik Ninić opisao je i rutu leta: “Imali smo priliku letjeti iznad Države Izraela na visinama od minus nekoliko desetaka metara iznad Mrtvog mora do 25 000 stopa uzduž obale od sjevera prema jugu do pojasa Gaze tako da je to bilo prekrasno iskustvo. Isprobali smo i određene manevre s avionom koji nam je bio u pratnji. Isprobali smo razdvajanje i presretanje jedan na jedan i temeljni manevar zračne borbe jedan na jedan, manevar napada na zemlju s tipičnim iskakanjem u sastavu para, formiranje napada za odbacivanje bombi te nakon toga kontrolu učinjenoga i povratak na aerodrom s razlazom i slijetanjem. Let je trajao 44 minute.”
Do sada je pukovnik Ninić tri puta letio u američkom tipu F-16, a ovaj tip aviona, F-16 Barak, isprobao je prvi put 2018. godine.
Dosad  je proizvedeno više od 4400 aviona F-16 i koriste se u 26 zemalja, od kojih je devet u Europi: Belgija, Danska, Grčka, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunjska i Turska.
Izraelski avioni F-16 C/D Block 30 Barak su modernizirani i potpuno NATO kompatibilni višenamjenski borbeni avioni kojim se može osigurati provedba svih obrambenih i napadnih protuzračnih operacija.
Avion F-16 C/D Block 30 Barak duljine je 15,037 metara i širine krila 9,4488 metara te visine 5,093 metara.  Površina krila iznosi mu 27,87 četvorna metra. Maksimalna brzina koju dostiže je 2,02 Macha na 40 000 stopa, maksimalni dolet 3944 kilometara i maksimalna visina 50.000 stopa.

Izvor: https://www.morh.hr/hr/vijesti-najave-i-priopcenja/priopcenja/16714-prvi-hrvatski-pilot-u-izraelskom-avionu-f-16-barak.html

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here